psychomama
  • O NAS
  • PARENTS FIRST
    • LOVE FIRST
    • ME FIRST
    • CHILD FIRST
    • LOVE MONDAYS
    • MENTOO
  • REKOMENDACJE
  • KSIĄŻKI
  • MATCHA TALKS
  • EXPERT TALKS
  • SKLEP
LOVE FIRSTME FIRST

Tragedia to najlepszy test na miłość

psychomama_Julia 12 grudnia 2015
napisane przez psychomama_Julia 12 grudnia 2015

Wierzę w problemy. Nie znaczy, że je lubię, ale w nie wierzę i je bardziej cenię. Niektóre mniej niż inne, ale generalnie uważam, że często są prezentami. Problemy same w sobie nic nie znaczą, tak jak szczęście też nic nie znaczy. I jedno i drugie mija. Ale to, co ma znaczenie to postawa: i na problemy i na szczęście. Bo to nie mija. Ale za to może ulec zmianie i dzięki temu, następuje właśnie rozwój. Jest to prawdziwy test na miłość. Zespół jest tak silny, jak silne jest najsłabsze ogniwo. Problemy pozwalają nam zobaczyć, gdzie to najsłabsze ogniwo jest.

W Izmałkowa Consulting kochamy badania organizacji. Najlepsze ze wszystkich możliwych badań. Sprawdzamy, jak firma funkcjonuje od środka, robimy jej rentgen i wiemy, co jej dolega, czy coś się dzieje w procedurach, technologii, komunikacji, zarządzaniu. Najczęściej to jest mix, ale wiecie co najczęściej dolega? Nieodpowiednia postawa pracowników! Całą resztę można naprawić dużo łatwiej, ale postawa to jest prawdziwe wyzwanie.

Można zrobić rebranding, zmienić agencję reklamy i przygotować nową, piękną reklamę, sponsorować maraton i przygotować event, zasypywać konsumenta promocjami, ale jeśli na infolinii pani jest mniej kumata od pingwina i mniej wyrozumiała niż komornik, to wszystko, co robimy to wyrzucenie pieniędzy w błoto.

Oczywiście zdarza się, że nic złego się nie dzieje, albo przynajmniej nie tak dużo i możemy przez chwilę oszukać naszych klientów – że jesteśmy mili, przyjemni i cały nasz świat kręci się wokół niego, ale spójrzmy prawdzie w oczy. Nie mamy aż tak doskonałych produktów, nie mamy też doskonałego życia. Rzeczy się dzieją. Sytuacje się zdarzają, zawsze coś może pójść nie tak. Nie zawsze z naszej winy, ale z naszej winy tracimy kogoś, kto nas kochał lub miał szansę pokochać.

Dla mnie kwestia postawy i obsługi klienta jest na maksa ważna. Postawa – uważam, że tworzy podstawę każdej relacji, niezależnie od tego czy jest z partnerem, przyjacielem czy marką. Można wybaczyć wiele błędów, niedociągnięć, jeżeli wiesz, że intencje są dobre i wszystko, co złe to złośliwość rzeczy martwych. Obsługa klienta jest dla mnie tematem bezkompromisowym.

Po pierwsze dla tego, że sama prowadzę firmę. Wiec każdy mój klient to mój szef. Każdy ma wobec mnie wymagania. Punktem honoru dla mnie jest to, żeby każdy (nie tylko klient) po rozmowie poczuł się lepiej, a nie gorzej, zainspirowany, a nie zdołowany, ukochany, a nie odrzucony. To jest dla mnie naprawdę ważne.

Po drugie na co dzień badam obsługę klienta, więc wiem, jaka powinna być. Wiem jakie zazwyczaj są oczekiwania i wymagania firmy od pracowników. I wiem, jakie są oczekiwania i wymagania klientów wobec pracowników. Więc wiem jak POWINNO być dobrze.

Po trzecie jestem na maksa krytyczna osobą i nie widzę powodu, dla którego mam przymykać oczy na rzeczy i zjawiska wybitnie niedoskonałe. Stąd nie ma szybszego sposobu na stracenie miłości niż słaba obsługa klienta.

Tak mnie stracił hotel Montmartre mon Amour w Paryżu. Miałam jechać do Paryża. Miał to być mój pierwszy raz w tym mieście, więc zrobiłam naprawdę doskonały research, gdzie mam zostać i wreszcie po długich dyskusjach, porównaniach, wybrałam piękny mały hotel. Basia mnie uprzedzała, że coś jest nie tak z obsługą, a’la “Ile Ty będziesz w tym hotelu? Co tam obsługa?”. Więc rzeczywiście tam nie byłam długo. Bo nie byłam wcale. W piątek wylądowałam w szpitalu, a w poniedziałek przepadł mój lot, więc musiałam przebukować to na czwartek.

– Bardzo mi przykro, że jest Pani chora, ale to nie jest elastyczna rezerwacja

– Ale jestem w szpitalu! Wysłałam nawet zaświadczenie ze szpitala

– A szpital to rzeczywiście przykra sprawa, ale nie wykupiła Pani ubezpieczenia od takich wypadków, więc Pani rezerwacje przepada

– Ale ja chcę tylko przenieść na czwartek i zarezerwować 4 dni więcej

– Chętnie Pani zarezerwujemy 5 dni, ale będzie musiała Pani zapłacić za 6, bo ta rezerwacja nie jest elastyczna.

Dyskusja nie miała sensu – już do mnie doszło, że nie jest elastyczna. To jest hotel. Nie IBM (bez urazy) czy firma telekomunikacyjna (lepiej bez nazw). Ale mały hotel. Zdrowy rozsadek nakazałby obsłudze mnie przebukować, jeżeli nie poczucie przyzwoitości. Ale nie! Przykro nam, że Pani jest w szpitalu, ale rezerwacja nie jest elastyczna.

Cudowny czas w Paryżu. U przyjaciółki i z przyjaciółką zamiast w hotelu.

Ja wierzę w to, że nie ma w naszych czasach takich rzeczy jak nieelastyczna. Jeżeli chcesz mieć markę, reputację, musisz mieć przede wszystkim odpowiednia postawę, a odpowiednia postawa jest taka, że nie zaczynamy zdania od: nie, nie ma, niemożliwe. Kiedy wróciłam z ostatniej podroży po Wenezueli, pękła mi moja najnowsza kamera Go Pro. Przykra sprawa, bo prawie w ogóle jej nie używałam, nówka sztuka i już nie do użycia. Podczas jednej przeprawy, łódka trzęsła mną, a ja trzęsłam aparatem i na brzegu zauważyłam, że pękła.

– Jest to uszkodzenie mechaniczne, dlatego nie podlega reklamacji

– Ale to jest kamera sportowa. Jak to jest możliwe, że nie wytrzymuje przeprawy łódką, po nie tak znowu niespokojnym morzu?

– Rzeczywiście nie powinna była pęknąć, ale takie rzeczy się zdarzają

– Skoro się zdarzają, to powinniście to uwzględnić w projektowaniu kamery – ona chyba ma wytrzymać coś więcej niż lekki wstrząs.

No dobra – przynajmniej udało mi się nagrać kilka fajnych filmów i zepsuła się pod koniec podroży.

– Gdzie Pani Była? Na Antarktydzie? Jak było? I w Wenezueli – to tam się zepsuło? Podobne tam warunki do Serfini?

15 minut rozmowy o tym, co nakręciłam, zobaczyłam i gdzie jeszcze chcę pojechać.

– Dobra. Widzę, że naprawdę jest Pani raczej uważna i to pewnie mechaniczne uszkodzenie z powodu pecha kamery, a nie Pani. Proszę odesłać, wymienimy 🙂

Tydzień później na moim biurku była nowiutka Go Pro. Tydzień później, zorientowałam się, że odesłałam kamerę i nie wyjęłam karty.

– Odesłaliśmy już do analizy w serwisie, do Stanów. Prześlemy im informację, że jest karta, ale sama Pani rozumie, szanse są nikłe. 5 dni później na moim biurku leżała moja karta. Nie musieli tego robić, być może nawet nie powinni, ale zrobili. Bo mogli. Bo chcieli. Bo są miłymi ludźmi. Nie chodzi o to, że Go Pro teraz jest jedną z moich ulubionych marek (bo jest). Ale chodzi też o czysto praktyczne podejście. Szkoląc z metod etnograficznych, zawsze mówię o uważności i traktowaniu klienta bardziej jak człowieka niż jako konsumenta.

Jakość obsługi dorównuje jakości zdjeć czy filmów. Miłość do Go Pro jest moją miłością absolutną.

Kiedy mamy w sobie empatię, ludzkie, a nie korporacyjne nastawienie, ludzie odwdzięczają się tym samym: miłością, a nie roszczeniami. Prowadzę około 20 wykładów/warsztatów rocznie. Wiecie, ile razy opowiedziałam już tę historię? Ja straciłam na rezerwacji 100 euro. Myślę, że ten hotel dużo więcej. Go Pro straciło pewni też 100 euro, ale zrobiłam wszystko, żeby była to inwestycja, a nie strata z ich strony. To zwykła psychologia – CHCESZ oddać, co dostałeś. Ja nie lubię mieć długów – daję tyle, co dostałam lub więcej. Dlatego zanim wydamy dużo pieniędzy na reklamę, sprawdźmy, czy zatrudniamy miłych ludzi.

Można robić testy psychologiczne, assessment center, ale tak naprawdę najlepsza predykcja, czy ktoś dobrze zatroszczy się o naszych klientów, czy został zwyczajnie w świecie dobrze wychowany, jest sprawdzenie, czy bycie uprzejmym i poczucie obciachu ma w swoim DNA. Oczywiście każdy ma swoja definicję, co to oznacza, dlatego musimy dobierać takich ludzi, z którymi mamy trochę wspólnych genów. Genów ludzki, czyli takich, które pozwalają nam być człowiekiem, a nie korpoludkiem.

Powiązane wpisy:

Czego mnie nauczyli latynoscy uwodziciele? Szczęście nie rodzi się w poczekalni 1 sposób na to, żeby zmienić nawyk Dlaczego założyłam IZMAŁKOWA?
consumer is the kingmoney money money
4 komentarze
0
FacebookTwitterPinterestLinkedinTumblrEmail

4 komentarze

kasia 8 października 2015 - 11:41

wiem o co Ci chodzi bo nie raz byłam w takiej sytuacji jako klient. Jednak stawiajac sie po drugiej stronie sprawa wyglada nieco inaczej… pracuje obecnie w biurze podróży, gdzie często zdarzają sie anulacje i rezygnacje. Niestety jesli klient nie wykupil opcji bezplatnej zmiany rezerwacji, chociazby lezal w szpitalu powaznie chory nic nie mozemy zrobic. I tu nie chodzi o mnie jako osobe ktora obsluguje klinetna, moj brak empatii czy zle podejscie. Po prostu nic nie moge zrobic… takie sa zasady biura,a ja jestem jedynie posrednikiem miedzy szefem a klientem (i nie, nie moge zadzwonic do szefa z pytaniam czy moze jednak mozemy anulowac bez kosztowo bo klient jest w szpitalu i jest bardzo mily i ja bym chciala mu pomoc). Oczywiscie sa sytuacje kiedy wiele zalezy od nas, od nastawienia i checi pomocy. Ale nie zawsze, czasem mimo najszczerszych checi na prawde nic nie mozna zrobic.

Odpowiedź
Julia 9 października 2015 - 04:18

Kasiu – dziekuje bardzo za ten komentarz – oczywiscie calkowicie rozumiem,ze czasem nie mozna nic zrobic.
ale jest sytaucja z malutkim hotelem – gdzie nawet menager pracuje na recepcji – wiec obawiam sie ze to byla sytuacja w ktorej bardziej brakuje empatii niz mozliwosci
wszystko jest kwestia formy i po niej mozna wyczuc intencje.
juz smam twoj komentarz bez nawet uslyszenia glosu wprawil mnie w dobry nastroj i pozwolil uwierzyc ze Ty bys zrobila wszystko zeby mi pomoc 🙂
tu obawiam sie.. troche bylo inaczej.
ale jeszcze raz – dziekuje za przedstawienie innej perspektywy

Odpowiedź
jacek strzelecki 1 października 2015 - 07:29

Niby historie są banalne. Bowiem.każdy z nas jako klient doznawał w życiu wiele razy podobnych przypadków uprzejmości serwisowej czy hotelowej!!! Potem już nie korzystał z usług tej korporacji czy firmy !!Ale…. Twoje Julia dzisiejsze spojrzenie szkoleniowe to potwierdzenie żelaznej reguły w procesach biznesowej due dilligence firm 🙂 O wartości EV firmy czy instytucji decydują w 80-% pracownicy..od szczebla najwyższego do najniższego. Nastawienie w misji firmy na KLIENTA to podstawowa zasada sensu pracy i jej funmcjonowania na rynku!!. Pozdrawiam Ciebie b serdecznie.

Odpowiedź
julia 1 października 2015 - 18:49

mysle ze gdyby formy mniej gadali o tym, ze sa nastaiweni na Klienta a wiecej umieli sluchac i chceiliby dzialac w tym zakresie – to by natychmiast zmniejszyly sie wydatki na marketing 🙂 wiec moze jest w tym szalenstwie jakis sens
na wsyztskie takie sytuacje – patrzejako zadowiec – taka analiza to jest moj chlep powszeni, ale.. tez jako czlowiek, jako konsument -zawszse bylam mega wrazliwa na tym punkcie
niegdy nie kupuje w miejscach w ktorych nie lubie oblsugi
jak robic interesy – to tylko z milymi ludzimi
stad chce zeby ludzie sie dowiedzieli jak niesamowicie zachowalo sie go pro i nie zorbili tego bleg co ja 3 lata temu – kupujac „chinskiego go pro”
a hotel.. coz .. czasem zwieza w nas korpo…
pozdrawiam mega cieplo

Odpowiedź

Zostaw komentarz Anuluj odpowiedź

Zapisz moje imię i nazwisko, adres e-mail i witrynę w tej przeglądarce, aby następnym razem skomentować.

psychomama_Julia

Tak bardzo kocham psychologię, że zrobiłam z niej integralną część mojego życia – jestem psychologiem i badaczem. Moją życiową misją jest przekonanie do filozofii #ParentsFirst. Chcę pokazać dzięki naukowym danym, że troska o siebie nie tylko nie jest egoistyczna, ale jest miarą tego, jak bardzo kochasz swoje dzieci. Bo nie ma szczęśliwych dzieci bez szczęśliwych rodziców!

Może Ci się spodobać

5 strategii dla rodziców którzy...

8 grudnia 2021

1 najbardziej skutecznie motywujące zdanie...

26 listopada 2021

Moje (niedoszłe) samobójstwo, czyli moja...

8 września 2021

Psychologiczny odpowiednik karmienia piersią

10 marca 2021

Najlepsze prezenty, czyli subiektywny prezentownik...

15 grudnia 2020
wcześniejszy post
6 pairs of eyes and a single heart (mine!) When you aren’t able to see yourself clearly, you need to ask others for help.
następny post
3 pytania, które pomogą Ci wybrać pomiędzy „bardzo chcę” a „bardzo chcę”

O NAS

O NAS

#ParentsFirst

Tak bardzo kocham psychologię, że zrobiłam z niej integralną część mojego życia – jestem psychologiem i badaczem. Moją życiową misją jest przekonanie do filozofii #ParentsFirst. Chcę pokazać dzięki naukowym danym, że troska o siebie nie tylko nie jest egoistyczna, ale jest miarą tego, jak bardzo kochasz swoje dzieci. Bo nie ma szczęśliwych dzieci bez szczęśliwych rodziców!

Instagram

Odwiedź nas tu

Facebook Twitter Instagram Pinterest Youtube

Ostatnie posty

  • Czy feminizm zabija ojców?

    28 września 2022
  • 13 wskazówek jak rozmawiać z dziećmi o wojnie.

    25 marca 2022
  • Matcha Talks – książka dla ludzi myślących –  już w sprzedaży.

    16 grudnia 2021

Kategorie

  • BOOKS
  • CHILD FIRST
  • EXPERT TALKS
  • KSIĄŻKI
  • LOVE FIRST
  • LOVE MONDAYS
  • MATCHA TALKS
  • ME FIRST
  • MENTOO
  • PARENTS FIRST
  • PSYCHO LIFE
  • REKOMENDACJE

psychomama_julia

psychomama_julia
#matchatalks: CZY JA WYGLĄDAM JAK TWÓJ TERAPEUTA #matchatalks: CZY JA WYGLĄDAM JAK TWÓJ TERAPEUTA?

Jeśli mnie nie lubisz, coś Ci się we mnie nie podoba – to ok, ale ja nie muszę o tym wiedzieć.
Zachowaj to dla siebie lub dla swojego terapeuty. Ja nim nie jestem.

Możesz się zwierzyć koleżance, przyjaciółce czy mężowi. Pisanie komentarzy obcym ludziom w internecie jest słabe.

Jest oznaką złego wychowania i braku kultury osobistej.
Tak chcemy wychować nasze dzieci?

Mam nadzieję, że nasze plemię ma większe ambicje.

Uważacie, że każdemu w sieci można napisać co nam się podoba? Czy w sieci kultura osobista już nie obowiązuje?

––––––––––––––––––––––––––––––––––——
Matcha Talks 1 to zbiór 33 psychologiczno-egzystencjalnych historii, które pomogą zmienić perspektywę i zobaczyć pewne współczesne zjawiska trochę inaczej, niż widzą je wszyscy.
Napisana w bezkompromisowy i nieprzepraszający sposób. 

Matcha Talks jest dla nonkonformistów, współczesnych gladiatorów, którzy się nie zgadzają na ramy, łatki, etykiety, konwencje czy polityczna poprawność.

JUŻ DOSTĘPNA W NOWYM ROZMIARZE

⚡️Skomentuj słowem MATCHA 1 jeżeli chcesz dostać link do książki Matcha Talks 1.⚡️

Jestem Julia (psychomama) i razem z Fergusem (psychodaddy) promujemy filozofię Parents First – bo bez szczęśliwych i silnych rodziców – nie ma szczęśliwych i silnych dzieci!

Więcej praktycznej wiedzy na temat psychologii rodzicielstwa oraz prawdziwej równości:
.
.
Obserwuj ➡️➡️➡️➡️ @psychomama_julia 
Obserwuj ➡️➡️➡️➡️ @psychomama_julia 
Obserwuj ➡️➡️➡️➡️ @psychomama_julia 
.
.
#terapueta #psycholog #komentarze #opinia #zwierzenia #kulutra #kulturaosobista #dobrewychowanie
#ParentsFirst: WYBACZANIE TO SŁABOŚĆ CZY NAJWIĘKSZA SIŁA?

Wybaczanie w związku jest kluczowym elementem budowania trwałej i zdrowej relacji.

Każdy z nas popełnia błędy, dlatego umiejętność wybaczania partnerowi pomaga przezwyciężyć trudne chwile i wzmacnia więź. 

Ważne jest, aby wybaczenie było szczere i oparte na zrozumieniu, a nie jedynie na chęci uniknięcia konfliktu. 
Nie oznacza to jednak zapominania o problemach – wybaczając, dajemy sobie i partnerowi szansę na naukę z popełnionych błędów. 

Ostatecznie wybaczenie może prowadzić do głębszego porozumienia i większej dojrzałości emocjonalnej w relacji.

Wybaczanie pozwala nam na własne oczyszczenie i nietrzymanie w sobie negatywnych emocji.

Ta kompetencja jest dobra w każdej relacji, nie tylko z partnerem.

Potraficie wybaczać? Czy nosicie w sobie złość?

—————————————————————
#ParentsFirst – to nowy sposób myślenia o rodzicielstwie.
Więcej wskazówek i dowodów na to, że troska o siebie, o swój rozwój, o swoje marzenia, o swoje emocje – to obowiązek, a nie przywilej rodziców – znajdziesz w książce PARENTS FIRST. 
Szczęśliwi rodzice = szczęśliwe dzieci.

⚡️Skomentuj słowem PARENTS jeżeli chcesz dostać link do książki Parents First.⚡️

Jestem Julia (psychomama) i razem z Fergusem (psychodaddy) promujemy filozofię Parents First – bo bez szczęśliwych i silnych rodziców – nie ma szczęśliwych i silnych dzieci! 

Więcej praktycznej wiedzy na temat psychologii rodzicielstwa oraz prawdziwej równości:
.
.
Obserwuj ➡️➡️➡️➡️ @psychomama_julia
Obserwuj ➡️➡️➡️➡️ @psychomama_julia
Obserwuj ➡️➡️➡️➡️ @psychomama_julia
.
.
#wybaczać #wybaczanie #złość #agresja #frustracja #kłótnia #niepowodzenie #zawód #smutek #rozczarowanie
#matchatalks: Moja koleżanka kiedy proponowali je #matchatalks: Moja koleżanka kiedy proponowali jej coś co ona uznała za niegodne jej zawsze mówiła: jestem uczulona na plastik.
Nigdy się nie zgadzała na nic, co nie było najwyższej jakości, bo uważała ze jakość jej życia składa się z jakości jej codziennych wyborów.

3 razy korporacje próbowały kupić moją firmę badawczą. 
3 razy chciałam ją sprzedać dopóki w negocjacjach nie pojawiło się sformułowanie: ale aby się to opłacało, musimy obniżyć standard (czyli jakość) realizowanych badań oraz raportów.

Każdy może robić badania – to nie jest wiedza tajemna. Jedyny sposób przetrwania dla takich małych firm jak ja – to była wybitna jakość i to mój jedyny sposób, żeby przeżyć moje życie.

Kiedy Fergus stworzył jedną z najdroższych kampanii w historii IBM zapytali go, jak on, jako dyrektor kreatywny tej kampanii, daje radę sobie z presją tego, że tworzy reklamę za 10 mln.

A on powiedział, że: „zawsze czuje taką samą presję – nie większą nie mniejsza, bo liczy się pomysł a nie pieniądze. 
Tak samo się denerwuje kiedy tworzę kampanie za 100 tys. jak kiedy tworzę za 10 mln.”
Więc czuję presję nie wydawanych pieniędzy,
ale presję czy dowiozę jakość.
Bo to jedyne co ma dla mnie znaczenie.”

Chciałam zachęcić nas wszystkich do alergii na plastik. Na bylejakość.
I do zaprzestania wyścigu, jeżeli on obniża jakość naszego życia czy naszej pracy.

Bo ważne jest żeby móc sobie spojrzeć w lustro.

Co Wy myślicie na temat doskonałości? Na temat jakości?
W których obszarach Wam brakuje jakości najbardziej?
––––––––––––––––––––––––––––––––––——
Matcha Talks 1 to zbiór 33 psychologiczno-egzystencjalnych historii, które pomogą zmienić perspektywę i zobaczyć pewne współczesne zjawiska trochę inaczej, niż widzą je wszyscy.
Napisana w bezkompromisowy i nieprzepraszający sposób. 

Matcha Talks jest dla nonkonformistów, współczesnych gladiatorów, którzy się nie zgadzają na ramy, łatki, etykiety, konwencje czy polityczna poprawność.

JUŻ DOSTĘPNA W NOWYM ROZMIARZE

⚡️Skomentuj słowem MATCHA 1 jeżeli chcesz dostać link do książki Matcha Talks 1.⚡️

#jakość #praca #wykonanie #szkodażycianabylejakość #pasja #wiedza #sukces #inspiracja #motywacja #rozwój #perfekcjonizm #doskonałość #standardy
#ParentsFirst: CZY TO OK CAŁOWAĆ DZIECKO W USTA? #ParentsFirst: CZY TO OK CAŁOWAĆ DZIECKO W USTA?

Pewne decyzje rodziców są decyzją rodziców. I naprawdę nikomu nic do tego.

„No ja bym tak nie mogła”.
– No może Ty byś nie mogła, ale co mnie to obchodzi?

Pisanie komentarzy dla samego pisania nie ma większego sensu, zupełnie nic nie wnosi. A że masz prawo do własnej opinii? Masz również prawo jej nie wygłaszać :)

Ohydne jest sugerowanie innym złych zamiarów i intencji. Obce osoby poza tym co widzą lub przeczytają nic więcej nie wiedzą. Nie wiedzą jakie są relacje miedzy dwoma osobami, na co się umówiły lub nie, jakie mają zwyczaje.

Też czujecie się osaczeni przez poprawność polityczną i że tak mnóstwo osób narzuca co jest właściwe a co nie?

Ps. Skomentujcie słowem JULIA i wyślę Wam link do sytuacji Julii Roberts z Travisem.

––––––––––––––––––––––––––––––––––——
Matcha Talks 1 to zbiór 33 psychologiczno-egzystencjalnych historii, które pomogą zmienić perspektywę i zobaczyć pewne współczesne zjawiska trochę inaczej, niż widzą je wszyscy.
Napisana w bezkompromisowy i nieprzepraszający sposób. 

Matcha Talks jest dla nonkonformistów, współczesnych gladiatorów, którzy się nie zgadzają na ramy, łatki, etykiety, konwencje czy polityczna poprawność.

JUŻ DOSTĘPNA W NOWYM ROZMIARZE

⚡️Skomentuj słowem MATCHA 1 jeżeli chcesz dostać link do książki Matcha Talks 1.⚡️

Jestem Julia (psychomama) i razem z Fergusem (psychodaddy) promujemy filozofię Parents First – bo bez szczęśliwych i silnych rodziców – nie ma szczęśliwych i silnych dzieci!

Więcej praktycznej wiedzy na temat psychologii rodzicielstwa oraz prawdziwej równości:
.
.
Obserwuj ➡️➡️➡️➡️ @psychomama_julia 
Obserwuj ➡️➡️➡️➡️ @psychomama_julia 
Obserwuj ➡️➡️➡️➡️ @psychomama_julia 
.
.
#poprawnośćpolityczna #zachowanie #właściwe #opinia #komentarze #zamiar #intencja #zastraszenie #hejt #hejter #wybory #decyzje
#Parentsfirst: Powinna powstać taka dyscyplina ol #Parentsfirst: Powinna powstać taka dyscyplina olimpijska – samobiczowanie się matek‼️

Myślę, że walka byłaby dosyć wyrównana.
Bo każda z nas najczęściej zasługuje na złoto.

Powinnyśmy się tutaj uczyć od naszych mężczyzn – robią swoje, najlepiej jak mogą i dalej się zajmują sobą.
A my, zamiast napić się matchy, wina, zjeść czekoladkę – w spokoju i przyjemności – wyciągamy bicze i zaczynamy sesje autotorturowania się.
Nikt nie narzeka, nikt nie umiera, nikt nie jest nieszczęśliwy, ale my i tak znajdziemy powód, dla którego zasługujemy na karę.
Karę za bycie człowiekiem, czyli istotą z założenia niedoskonałą, kruchą, delikatną i emocjonalną.

Kobieta to nie czołg.
Nie robot.

A dziecko nie jest jak jajko. Więc, nie – nie będzie miało  traumy do końca życia, bo Ty nie lubisz się z nim bawić czy spóźniłaś się na jego przedstawienie…

Czym Wy się zadręczacie❓
Jakie są Wasze zdarte płyty❓
Jak sobie z nimi radzicie❓

Komentujcie! Tu sami swoi. Cokolwiek myślisz o sobie – pewnie każda z nas tak też myślała.

—————————————————————
#ParentsFirst – to nowy sposób myślenia o rodzicielstwie.
Więcej wskazówek i dowodów na to, że troska o siebie, o swój rozwój, o swoje marzenia, o swoje emocje – to obowiązek, a nie przywilej rodziców – znajdziesz w książce PARENTS FIRST. 
Szczęśliwi rodzice = szczęśliwe dzieci.

⚡️Skomentuj słowem PARENTS jeżeli chcesz dostać link do książki Parents First.⚡️

Jestem Julia (psychomama) i razem z Fergusem (psychodaddy) promujemy filozofię Parents First – bo bez szczęśliwych i silnych rodziców – nie ma szczęśliwych i silnych dzieci! 

Więcej praktycznej wiedzy na temat psychologii rodzicielstwa oraz prawdziwej równości:
.
.
Obserwuj ➡️➡️➡️➡️ @psychomama_julia
Obserwuj ➡️➡️➡️➡️ @psychomama_julia
Obserwuj ➡️➡️➡️➡️ @psychomama_julia
.
.

#onetribe #samiswoi #mamaitato #rozwój #rodzicielstwo #psychologia #samobiczowanie #dyscyplinaolimpijska #odpuść #odpuśćsobie #emocje #akceptacjasiebie
#ParentsFirst: NIE ODDYCHAJ, NIE MURGAJ, ZNIKNIJ #ParentsFirst: NIE ODDYCHAJ, NIE MURGAJ, ZNIKNIJ

Są takie dni, że wszystko nas wkurza, drażni i wyskoczyliśmy przez okno. Jesteśmy przepracowani, przebodźcowani, zestresowani, niedospani.

Naszym dzieciom również to się zdarza. Bywają marudne, poirytowane i często odbija się na mamie lub tacie.

Okażcie wiele zrozumienia swoim dzieciom, bo nie potrafią jeszcze dobrze nazywać swoich emocji.

To nic złego nie musi oznaczać i z pewnością nie, że jest niegrzeczne.

Wasze dzieci też się na Was złoszczą? Jak sobie wtedy radzicie?

—————————————————————
#ParentsFirst – to nowy sposób myślenia o rodzicielstwie.
Więcej wskazówek i dowodów na to, że troska o siebie, o swój rozwój, o swoje marzenia, o swoje emocje – to obowiązek, a nie przywilej rodziców – znajdziesz w książce PARENTS FIRST. 
Szczęśliwi rodzice = szczęśliwe dzieci.

⚡️Skomentuj słowem PARENTS jeżeli chcesz dostać link do książki Parents First.⚡️

Jestem Julia (psychomama) i razem z Fergusem (psychodaddy) promujemy filozofię Parents First – bo bez szczęśliwych i silnych rodziców – nie ma szczęśliwych i silnych dzieci! 

Więcej praktycznej wiedzy na temat psychologii rodzicielstwa oraz prawdziwej równości:
.
.
Obserwuj ➡️➡️➡️➡️ @psychomama_julia
Obserwuj ➡️➡️➡️➡️ @psychomama_julia
Obserwuj ➡️➡️➡️➡️ @psychomama_julia
.
.
#złość #zdenerwowanie #frustracja #złedni #emocje #stres #drażliwość #zrozumienie #psychologiadlarodziców #psychologiadziecka
#MeFirst: MOJE SPOSOBY NA SELF-CARE Dostaję od W #MeFirst: MOJE SPOSOBY NA SELF-CARE

Dostaję od Was mnóstwo pytań jak dbam o skórę, o włosy. 

Ten reel jest raczej mało psychologiczny. Choć self-care i rytuały są dla nas bardzo potrzebne i ważne.

Tutaj krótka zajawka, a na YouTubie dłuższy film. Skomentujcie WŁOSY i wyślę Wam link do nagrania.

Jeżeli będziecie chcieli to mogę udostępnić Wam jeszcze film czym się maluje. Dajcie znać :)

———————————————————————
W ramach self-care polecam Wam również czytanie Matcha Talks 1.
Matcha Talks 1 to zbiór 33 psychologiczno-egzystencjalnych historii, które pomogą zmienić perspektywę i zobaczyć pewne współczesne zjawiska trochę inaczej, niż widzą je wszyscy.
Napisana w bezkompromisowy i nieprzepraszający sposób. 

Matcha Talks jest dla nonkonformistów, współczesnych gladiatorów, którzy się nie zgadzają na ramy, łatki, etykiety, konwencje czy polityczna poprawność.

JUŻ DOSTĘPNA W NOWYM ROZMIARZE

⚡️Skomentuj słowem MATCHA 1 jeżeli chcesz dostać link do książki Matcha Talks 1.⚡️

Jestem Julia (psychomama) i razem z Fergusem (psychodaddy) promujemy filozofię Parents First – bo bez szczęśliwych i silnych rodziców – nie ma szczęśliwych i silnych dzieci!

Więcej praktycznej wiedzy na temat psychologii rodzicielstwa oraz prawdziwej równości:
.
.
Obserwuj ➡️➡️➡️➡️ @psychomama_julia 
Obserwuj ➡️➡️➡️➡️ @psychomama_julia 
Obserwuj ➡️➡️➡️➡️ @psychomama_julia 
.
.
#piękno #włosy #skóra #makijaż #beauty #kosmetyki #polecajki #self-care #dbamosiebie
MATCHA TALKS LIVE: Afera BLAKE pokazuje kondycję MATCHA TALKS LIVE: Afera BLAKE pokazuje kondycję naszego świata. Jego frustracje i jej upadku tych komu się dobrze wiedzie. 

Dajcie znać co o tym myślicie 

—— 
matcha talks 2 jets poświęcona krytycznemu myśleniu i lepszemu rozumieniu co się dzieje we współczesnym świecie.

Skomentuj słowem MATCHA1 a wyślę ci link
Chcę zobaczyć więcej Dołącz do plemienia

  • Facebook
  • Instagram
  • Youtube
  • Email
  • Polityka prywatności

ALL RIGHTS RESERVED Copyright © 2021 Julia Izmalkowa


Wróć na górę
psychomama
  • O NAS
  • PARENTS FIRST
    • LOVE FIRST
    • ME FIRST
    • CHILD FIRST
    • LOVE MONDAYS
    • MENTOO
  • REKOMENDACJE
  • KSIĄŻKI
  • MATCHA TALKS
  • EXPERT TALKS
  • SKLEP

CZYTAJ TAKŻEx

Szczęście nie rodzi się w poczekalni

2 marca 2016

Moje (niedoszłe) samobójstwo, czyli moja historia w Światowy Dzień Zapobiegania...

8 września 2021

Jak dawać najlepsze prezenty wg psychologów

10 grudnia 2020